Mom Fit & Baby

Gimnastyka dla kobiet po ciąży z dzieckiem

Treningi te przeznaczone są dla kobiet po około 6-8 tygodniach po porodzie naturalnym i 10-12 tygodniach po cesarce jeżeli lekarz nie wyraził żadnych przeciwwskazań. Wiek dziecka nie powinien przekraczać 1,5 roku życia.Jeżeli chcemy wykonywać ćwiczenia z dzieckiem najlepiej by  miało ukończone 3 miesiące, główka powinna utrzymywać się stabilnie.W przypadku młodszych, maluszek podczas ćwiczeń mamy leży obok na materacu.

Ze sobą należy zabrać butelkę wody, butelkę dla dziecka oraz jakąś zabawkę.

Czas trwania zajęć -50 minut.

Zalety:

  • powrót do formy z przed ciąży
  • wzmocnienie mięśni szczególnie kręgosłupa
  • przyspieszenie przemiany materii
  • praca nad kondycją
  • angażowanie dziecka w zajęcia – ćwiczenia z dzieckiem wspomagają rozwój psychoruchowy i wpływają na polepszenie kontaktu między mamą a dzieckiem
  • w odróżnieniu od innych form zajęć kobiety mogą łączyć wysiłek wraz z opieką nad niemowlakiem
  • wykorzystywane są pozycje, w których dziecko może być naszym “obciążeniem” natomiast w pozycjach leżących dziecko możemy położyć obok siebie